Ende der War and Peace Show-Neuer Anfang der War and Peace Show 2013

  • Schon seit langem, hat es immer wieder Gerüchte um die War and Peace Show gegeben .


    Nun haben sich die Gerüchte weiter verdichtet und es sieht jetzt wohl so aus, das es eine


    NEUE War and Peace Show geben wird,

    :G:G


    wobei wier aus dem Kontinentalen Raum ein paar Kilometer weniger zurück zu legen haben werden. :H::H:


    Die Homepage ist noch nicht erreichbar, aber wer nähere Information wissen will,


    hier in diesem Forum gibt es schon reichlich an Informationen.


    In diesem Forum gibt es mehr an Information



    Letztendlich werden evtl, alle die Teilnhemer von 2012 zu Weihnachten mit den Weihnachtsgrüßen von Rex Cadman Klarheit erhalten. :bier:


    Gruß
    Dirk


  • Auf Facebook steht folgendes


    War and Peace (Organisers)
    vor 11 Stunden


    There is a great deal of speculation and rumour flying around the various social media sites about War and Peace as usual.


    We are just finishing packing the thousands of Christmas cards that go out each year with the entry forms for 2013
    , which are due to be posted on Wednesday 5 December. We’ve been locked away in our offices (complete with Christmas carols and Quality Street!) packing these cards for the past week but are nearly there.


    So to make sure all your questions and concerns are answered, at 10pm on Tuesday 4 December we will give you all the news for our 2013 show, but please bear with us for now. Rest assured we love the show as much as you.


    Rumours abound, but remember they’re not always correct. If you want to know exactly what’s happening this is the page to be on - so as usual, all news will be published on our website and on this facebook page only.


    Bing hat es übersetzt, könnte ich zwar besser, bin aber jetzt zu müde dafür.


    Es gibt viel Spekulationen und Gerüchte fliegen um die verschiedenen social Media-Sites über Krieg und Frieden wie gewohnt.


    Wir sind gerade beendet, die Verpackung, die Tausende von Weihnachtskarten, die jedes Jahr mit der Registrierungsformulare für 2013 die gehen zu buchenden am Mittwoch 5. Dezember fällig sind. Wir haben in unseren Büros (komplett mit Weihnachtslieder und Quality Street!) Verpackung weggeschlossen worden, die diese Karten in den letzten Wochen aber fast es gibt.


    Machen sicher, dass alle Ihre Fragen und Anliegen beantwortet werden, bei 22 am Dienstag, 4. Dezember werden wir geben Ihnen alle Neuigkeiten für unsere Show 2013, aber bitte Geduld mit uns jetzt. Seien Sie versichert, dass wir die Karte so viel wie Sie lieben.


    Gerüchte gibt es zuhauf, aber denken Sie daran, dass sie nicht immer korrekt sind. Wollen Sie wissen, was genau passiert ist dies die Seite auf - sein wird also wie gewohnt alle Neuigkeiten auf unserer Website und auf dieser Facebook Seite nur veröffentlicht. (Übersetzt von Bing)


    Gruß
    Dirk

  • Ja, da haben sich anscheind tausende Fakeleute angemeldet um dann doch nicht zu kommen.Deshalb verschickt er Briefe.War das denn zu eng geworden das der jetzt woanders hin will?Oder rücken ihm die Naturschützer auf den Leib?Fragen über Fragen.

    Ich heisse Thomas,bin aber an die Anrede Tc gewöhnt und möchte das so weiterführen

  • Zitat

    Mein Kumpel in England sagt, es ist wesentlich kleiner als das alte Gelände.


    da ist schon rundherum genug Platz (Felder) bei der Hope-Farm waren auch Wiesen und Felder
    angepachtet.
    Direkt an der Autobahn, keine Überlandtrödelei mit dem blöden Linksverkehr :urg:
    @dirk
    und in der mitte ein kleiner See für die Artgerechte Haltung von Amphibien :dev:


    War im IIWK übrigends ein Fake-Flugplatz mit aufblasbaren Flugzeugen :lol:


    Gruss

  • komisch is nur wenn der aufhört dann kann er doch den namen war and peace show der nachfolgeveranstaltung geben denn irgendwie gehört des ja zam oder? fragen über fragen

  • @ reojürgo


    Der Name musste umgenannt werden, Die "War and Peace Show" sich die Hope Farm als Warenzeichen eintragen gelassen hat



    War & Peace Revival Festival



    Home
    About
    Vintage
    Location, accommodation and travel
    Traders
    Tickets and Entry Forms
    Contact us


    News
    04/12/12


    It is reassuring to see the amount of talk about War and Peace, which underlines the incredible affection this show is held in. It has been a major part of mine and Barbara's lives for 25-years and has given us some of our best memories, some of our toughest times and introduced us to some amazing and wonderful people. Many of these people we are delighted and proud to be able to call friends and it is only thanks to our involvement in War and Peace that we have these people in our lives.


    But after 25-years at the Hop Farm we sadly regret that the relationship between both management teams has broken down irreparably. This year we were left with the strong feeling that we were constantly working at odds with the Hop Farm management and that what we wanted to do with the Show was completely opposite to what they wanted. I had such a fondness for The Hop Farm - having been an owner with my close friends Brent and Fiona Pollard for a number of years - that it is doubly sad for me.


    It had been felt by many for a couple of years that the Show was becoming a little staid, so after a summer of considerable thought and discussion with my team, we came to the conclusion that it was time for a new start at a new venue. It was time to close The War and Peace Show that we all knew and loved and move on.


    Once this decision was made, the entire War and Peace team - including both the office staff and Officials - felt rejuvenated and excited at the prospect of building something new, something even better. We all loved and enjoyed the War and Peace Show so it was important to keep this momentum and maintain the incredible feeling of community that it brought. It was a lengthy, exhausting and worrying few months finding a new location - after all this had to be right. We had so many “non-negotiable” needs that the list of locations available was all too short. We've visited fields and event sites, talked to the military and estate agents, and were despairing of ever finding the right location. We found one site we really liked, only to have our ideas dashed when the owner changed his mind.


    Then we found Folkestone Racecourse. We tried not to become too excited - there was so much riding on this that we couldn't get it wrong. The permanent facilities are much better than those at the Hop Farm - with plenty of toilets, a large restaurant with a grandstand view of the show ground, several bars and lots of lovely grass and tarmac. The acreage available to us is greater than we use at the Hop Farm and with many acres of adjoining farmland, expansion is always possible. There are several entrances to get various types of vehicles in and out - public, trade and vehicle exhibitors will each have their own entrances - and there is even an accommodation block for our Officials! For our Living History participants - there is plenty of space and we'll be able to have an area for those that need to dig and those that don't.


    The local area has such an enormous military history that it is perfect for the new War and Peace Revival. Right in Hellfire Corner, ten minutes up the road is Ashford, famed as a WW2 transport hub. RAF Lympne is practically around the corner and the Racecourse site itself was better known as RAF Westenhanger during WW2. Ten miles in the opposite direction is Folkestone, from where millions of soldiers departed for the battlefields of WW1 France, and further along the marshes is the proposed location of Hitler's Operation Sea Lion invasion of Britain, while Dover, Ramsgate, Canterbury, St Margaret's Bay and many more historic locations are just a short drive away. With the decision made on the site and designs being started, a last minute name change gave us our new show, and The War and Peace Revival was born. The websites were bought, Twitter feeds acquired and Facebook name changed.


    Meanwhile talks were continuing with people including the local council, who is very supportive of our new show. Knowing the impact our old show had on Paddock Wood and the surrounding area, they are keen to help us with new venture - this will be a very positive step in Shepway's regeneration programme and we are delighted to also have the full support of Kent County Council and Visit Kent.


    This move to the new venue and launch of the new show gives us the opportunity to introduce aspects that we've never had before with the old show. I will be drawing upon our Officials to help with this and in fact we've already started with some major plans. There were many things we wanted to introduce but weren't able to at the Hop Farm due to budget issues or structural layout. For example we've wanted to increase our Vintage element for some time so now we have the chance. Working with Terry Elliott we will be introducing a Vintage Village which will cater for the more glamorous side of our audience! Home Front re-enactment will be another expanding area, showing the impact of war on civilians and the breadth of roles they were required to fulfil.


    Of course we know that the location is key for both our visitors and exhibitors alike. From the Dartford Tunnel it is just another 24 miles further on for visitors north of there, or 28 miles further from Clackett Lane on the M25 - and apart from the last mile its motorway all the way! The amount of time it would take you to get the 9 ½ miles from J4 of the M20 to the Hop Farm you would be nearly to Ashford. The access is far simpler than at the Hop Farm, with the new venue being just one mile off junction 11 of the M20 and having ample parking. For rail travellers there is a mainline train station right next door - in fact you could hop over the fence and be straight into the showground - not that we recommend it! And of course it is much closer for visitors from the continent. The Channel Tunnel Terminus and Eurostar are just 10-minutes away and the ports of Folkestone and Dover are also very close. Our friends at DFDS Seaways have confirmed they will extend the special War and Peace travel rates to the new War and Peace Revival.


    Now that we're doing this on our own, the responsibility will stop firmly with War and Peace for toilets and showers. No longer will we be reliant on our venue for facilities that were often sub-standard. However we do need visitors and exhibitors to respect this and these facilities and treat them as you would your facilities at home.


    Our team is totally committed to bringing our loyal visitors and exhibitors an exciting new show, which will be as well-organised as my former show. The entire team is behind this new event and we are all looking forward to it and to welcoming our friends both old and new to this new show - and hopefully reaching a wider audience at our amazing new venue.


    With its closure, we're now in talks with a publishing company to produce a 30th anniversary book to chart the history of The War and Peace Show.


    Updates will be posted regularly going forwards from here. We realise that without you there is no show and we want to ensure that we include you in everything we're doing between now and July. If you have questions, please don't hesitate to ask them - you know our email addresses and phone numbers.


    So on behalf of Barbara, Georgie, Andrea, Alison, Paul and all the Officials, I'd like to take this opportunity to thank you for your support and for bearing with us over the next year while we move forwards with this new show. Wishing you and your family a very happy Christmas, a joyful New Year - and an incredible visit to the brand new War and Peace Revival!


    Best wishes
    Rex Cadman
    Future Show Dates


    31st Annual Show
    17 to 21 July 2013


    32nd Annual Show
    16 to 20 July 2014


    © Copyright War & Peace Revival Festival 2012. All rights reserved.


    Site designed by Big Plan Group


    Gruß
    Dirk

  • Heute gebucht,
    Hin und Rückfahrt für 62,40 Euro mit Frühbucher Rabatt.


    Fähre fährt Freitag um 04:00 am 12 Juli


    Hallo,


    mal ne Frage, hat jemand einen LKW mit Anhaenger gebucht, damit man so nen Anhaltspunkt hat was es kosten koennte.
    LKW Groesse waehre so mein Saurer plus 1 Achsanhaenger.
    Geht das bei den Faehren nach Gewicht oder Groesse ?


    Im Voraus schon mal vielen Dank.

    Gruss aus dem Saarland
    Rudi

    -
    Auf http://www.oliv6014.de gibt es auch einen Kalender mit Terminen rund um unser Hobby.

    und eine Datenbank zum Thema Hersteller-Kuerzel der Bundeswehr

  • @ Rudi,


    unter der Vorgabe Deiner Werte und meinen Buchchungszeiten habe ich einmal diese Antwort erhalten.


    Ferry crossing for 2 adults with a Car < 4.35m x 8m , Trailer < 4.35m x 5.00m = £162.0


    Übersetzung lautet:


    Überfahrt Dünkirchen -Dover -Dover Dünkirchen 2 Erwachsene und
    Fahrzeug kleiner Höhe 4,35 x 8 Meter länge und Anhänger kleiner Höhe 4,35 x 5 Meter Länge
    = 162,00 englische Pfund = 199 ,21 Euro



    und nun noch für ganz Große


    Ferry crossing for 2 adults with a Motorhome < 4.35m x 10m , Trailer < 4.35m x 8.00m = £182.00



    Gruß
    Dirk

  • Hallo Dirk,


    vielen Dank fuer Deine Bemuehungen, das ist eigentlich gar nicht so wild, haette mit mehr gerechnet.
    Ich haette ja Lust..........
    Denke an dem Gedanken sollte ich mal feilen :thumbup:

    Gruss aus dem Saarland
    Rudi

    -
    Auf http://www.oliv6014.de gibt es auch einen Kalender mit Terminen rund um unser Hobby.

    und eine Datenbank zum Thema Hersteller-Kuerzel der Bundeswehr

  • Ich feile auch gerade :whistling:


    Kraka auf den Trailer packen, zur Fähre und dann mit dem Kraka 'rüber... und alles was benötigt wird hinten draufladen. Mit der Mittellenkung vom Kraka verliert ja auch der Linksverkehr etwas von seinem Schrecken :P

    Grüße von Lorenz, irgendwo da draußen...



    Ein guter Freund besucht einen im Knast, wenn man Mist gebaut hat.
    Ein echter Freund sitzt im Knast neben einem und sagt, "War aber trotzdem 'ne klasse Aktion."

  • Da ich keine Lust habe immer wenige Tagen vor der Tour die Buchungsbestätigung aus diversen Ordnern nach Fahrzeug zu suchen :| ,
    habe ich alle War and Peace Veranstaltungen einmal von 1995 -2013 zusammen gelegt mit damaligem Schriftverkehr.


    Sehr interessant hierbei sind die inwischen unterschiedlichen und auch drastisch gesunkenen Preise. :D


    Ja Ihr habt richtig gelesen, die Preise sind extrem in den Keller gefallen was die Überfahrten angeht. :an:


    1995-1998 so immer um die 160 DM für Amphy + 2 Personen
    2000-2005 gleichbleibend 120,00 Pfund dito Fahrzeug und Personen
    2006 mit ARO und Hänger 107,63 Euro
    2007 mit Amphy 96,35 Euro
    2010 mit ARO und Hänger 102,00 Euro
    2012 mit Amphy 75,00 Euro
    2013 mit Amphy 62,50 Euro


    Von 1995 bis 1999 war der Kosten Anteil für die Veranstaltung nur 5 Pfund pro Fahrzeug
    ab 2000-2013 sind es konstant 25 Pfund pro Fahrzeug geblieben.


    Gruß
    Dirk

  • Meldest du ein living history display an, dann sind die mil kfz + und die personen kostenlos bei w+p
    machen wir seit 2003 so :dev:
    die fähre kostet natürlich wie immer

    Gruß Andreas ,:)


    "DENK ICH AN DEUTSCHLAND IN DER NACHT BIN ICH UM DEN SCHLAF GEBRACHT"
    (Heinrich Heine)


    1./PzBtl 213 - FM Grp.

    (1987/88 W15)

    Damals gelernt: Im Frieden ersetzt die StoV den Feind

    37506797yr.jpg


    45237953vj.png

    Opfer des: Virus Vehiculum olivea militaris

    Einmal editiert, zuletzt von rammigani ()

  • Heute über den Ticker reinbekommen,


    die ersten Bilder mit Rex Cadman auf dem Neuen Gelände,
    wo die War and Peace Revival Show in wenigen Wochen bereits schon stattfinden wird.


    klickst DU hier : was für ein Deutsch !


    Westenhanger Race Course


    Bis dahin sollte sich aber das Gras Wachstum sputen, denn auf dem kargen Feldboden , könnten wir im Falle eines Falles direkt mit Ketten im Gepäck anrücken.


    Sonst macht das ganze einen vernünftigen Eindruck.


    macht Euch selber ein Bild davon.


    Gruß
    Dirk

  • Heute sind die Unterlagen zur Neuen
    War and Peace Revival Show eingetroffen.


    Insgesamt habe ich ein gutes Gefühl, dass hier noch einmal der eigene Anspruch um eine Messlatte höher gelegt worden ist.


    Es könnte etwas kuscheliger werden da ja bekanntlich der Veranstaltungsplatz im Gegensatz zum "alten" Beltring kleiner ausfällt.


    Es gibt aber den 4 x 4 Kurs, die Mitfahrgelegenheit auf einem Panzer sowie den Hubschrauberrundflug.


    Es scheint diesmal das ein besonderer Schwerpunkt auf " Vintage" Jahrgang = Zeitepoche ( Klassisch) gelegt worden ist.


    Das Geläufe der Pferderennbahn dient hauptsächlich als Fußgängerbereich um den herum sich dann alles platziert.


    Lassen wir uns einfach einmal überraschen.


    Meine Nummer ist AMP 5


    Gruß
    Dirk

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!